Reformertræning

Leder du efter at styrke dig selv både fysisk og psykisk, er der mange måder at gøre dette på. Der er mange træningsformer, der giver dette boost, og her er det især vigtigt at udføre noget træning, der passer til din hverdag, personlighed, daglige rutiner og personlige smag i forhold til at bevæge dig. En ny måde at træne på er reformer træning. Det er en effektiv måde at træne fysiske egenskaber som styrke, smidighed og balance, hvor kroppens muskler bliver styrket og smidiggjort. Denne form for reformertræning er ligeledes godt for psyken, idet man får trænet både koncentration og koordination. 

Styrk koncentrationen på jobbet

Med de krav, som arbejdsmarkedet kræver nu om dage, hvor mange udfører mentalt krævende vidensarbejde, er der mere end nogensinde før brug for at styrke koncentrationen. Det kan være en udfordring, når man for eksempel sidder i et storrumskontor, hvor der er mange forstyrrelser. Det kan også være en udfordring, når man har et meget udadvendt arbejde med kundekontakt eller mange møder. Lige meget hvilken type job man har, er det en stor fordel at træne reformer træning, der er med til at styrke koncentrationen. Effekten kan mærkes via større mentalt overskud, hvilket giver en god fornemmelse i kroppen.

Styrk smidigheden og forebyg skader

Det er ikke nogen hemmelighed, at man med alderen bliver lidt mere stiv i leddene, hvis man ikke træner sin smidighed jævnligt. Hvis man træner sit bindevæv, sine muskler og led, er der mange forebyggende fordele herved. Det kan forebygge mange skader, hvis man dyrker reformer træning jævnligt.

Giv din balance et boost 

Mange mennesker mister også lidt af deres balance som de bliver ældre. Dette kan også styrkes og vedligeholdes ved at dyrke reformer træning. Denne form for træning giver din balance et styrkeløft, hvilket kan bruges i mange andre situationer i dagligdagen. Når du skal stå på et ben og tage sokker på, når du skal cykle på ujævnt terræn, eller når du dyrker en anden sportsgren som håndbold, yoga, ballet, løb og så videre.

Få mere styrke i kroppen 

Når du skal løfte tunge ting, bære indkøbsposer eller ”bare” holde din egen krop, er der mange fordele ved reformer træning, fordi det er en styrkende træningsform. Musklerne bliver styrket, hvilket gør, at din krop bedre kan holde skelettet. Dette gør igen, at kroppen bliver vedligeholdt og styrket jævnligt, hvilket forebygger skader på sigt.

Motiver dig selv med en træningspartner

Når du har svært ved at motivere dig selv over længere tid, fordi hverdagen tager over, og du har mange andre ting at tage dig af, er det en fordel at få en træningspartner. Dette kan skabe forøget motivation, fordi I deler oplevelsen sammen og gør jer selv forpligtede overfor hinanden. Her kan I melde jer på det samme hold og bagefter dele oplevelsen. Det kan også være hyggeligt at lave en fælles træningsplan, der holder jer oppe på jeres fælles træningsmål. På denne måde får I både fællesskab og forøget fysisk og psykisk velvære.